GR FR DE ES EN
27.7 C
Athens

Εφημερίδα - Ανθρώπινα Νέα ©

Πέμπτη, 24 Ιουνίου, 2021

Δοκιμή

Διαβάστε ακόμη

To compact SUV Volvo XC40 με υβριδική τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα και τα πλάνα της σουηδικής εταιρείας που πλέον βλέπει το μέλλον της να στρέφεται γύρω από τον ηλεκτρισμό.

Σε αυτό το μοντέλο η σουηδική εταιρεία διατήρησε τον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα, αλλά και τη βασική της φιλοσοφία που είναι η απόλυτη ασφάλεια οδηγού και επιβατών, προωθώντας το όραμά της που είναι ασφαλείς μετακινήσεις, πάντα χωρίς τραυματίες. Σε αυτό συμβάλλουν τα 1969 κιλά του αμαξώματος, αλλά και τα πολλαπλά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που δεν επιτρέπουν λάθη και προβλέπουν κάθε κίνηση.

Το υβριδικό SUV Volvo XC40 δεν διαφέρει από την συμβατική έκδοση, παρά μόνο στις μπαταρίες 10,7KW που χαρίζουν, σύμφωνα με την εταιρεία, ηλεκτρική μετακίνηση περίπου 50 χιλιομέτρων και μηδενικούς ρύπους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης, η «ηλεκτρική» μετακίνηση ολοκληρώθηκε στα 42 χιλιόμετρα, που όμως είναι για να καλύψει τις καθημερινές εντός πόλης μετακινήσεις.

Με αυτό το μοντέλο η εταιρεία ξεκινάει το πλάνο της ώστε μέχρι το 2025 να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 40%, ενώ ο πλέον φιλόδοξος στόχος είναι το 2040 να είναι μία περιβαλλοντικά ουδέτερη αυτοκινητοβιομηχανία.

Το σουηδικό SUV διαθέτει τον γνωστό 1.5 turbo κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 300Nm ροπής και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 60 KW. Ο συνδυασμός χαρίζει 262 ίππους που κινούν υποδειγματικά το αυτοκίνητο. Σε αυτό βοηθάει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 7.3 δευτερόλεπτα με τη τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρώτο μέλημα της Volvo είναι η ασφάλεια και αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισε όλα της τα μοντέλα να μην ξεπερνούν τα 180χλμ/ώρα.

Μέχρι τα 50 χιλιόμετρα και εφόσον είναι φορτισμένες οι μπαταρίες η κατανάλωση είναι μηδενική. Αν οδηγήσουμε πέρα των πενήντα χιλιομέτρων η συνδυαστική κατανάλωση είναι κοντά στα 2,5 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα, ενώ αν κινηθούμε μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυτή βρίσκεται κοντά στα 7,5 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα.

Εξωτερικά είναι ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της Volvo, ενώ δεν διαφέρει από την συμβατική έκδοση εκτός από το πορτάκι όπου μπαίνει η πρίζα. Εντυπωσιάζουν οι πεντάκτινες ζάντες 19”, η όμορφη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα Led με τα ψηφιακά φώτα ημέρας και τα μεγάλα πίσω φωτιστικά σώματα, που χαρακτηρίζουν το μοντέλο. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 405 λίτρα από τα 450 λίτρα της συμβατικής έκδοσης.

Το εσωτερικό είναι άνετο και πολυτελές. Τα πλαστικά είναι ούτε σκληρά ούτε μαλακά και έχουν μια ιδιαίτερη υφή, ενώ κάνουν μια διχρωμία που χαρίζει πόντους στο εσωτερικό και δείχνει την πολυτελή καταβολή του. Μεγάλη αίσθηση προκαλεί η μοκέτα στις πόρτες, η οποία προέρχεται από ανακυκλώσιμα υλικά. Υπάρχουν μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες. Ο επιλογέας είναι χειροποίητος από γνήσιο σουηδικό κρύσταλλο και κατασκευάζεται αποκλειστικά για τη Volvo.

Το ταμπλό έχει καθαρές και λιτές γραμμές και ελάχιστους διακόπτες. Στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη αφής 9” όπου ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή όλη την απαραίτητη πληροφόρηση για την κατάσταση του αυτοκινήτου, την ψυχαγωγία κλπ, ενώ μπορεί να ρυθμίσει και τα τέσσερα επίπεδα οδήγησης. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στην βάση της καμπίνας αφήνει πολύ χώρο για τους επιβάτες, ώστε πέντε άτομα να μπορούν να κάνουν ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι.

Το εργοστάσιο έχει προβλέψει κάθε λεπτομέρεια. Μας άρεσε η ποιότητα κύλισης και οι μαλακές αναρτήσεις που δεν επιτρέπουν να περάσουν οι κακοτεχνίες του δρόμου μέσα στην καμπίνα, η απουσία θορύβων, το όμορφο και πολυτελές σαλόνι, η υβριδική φιλοσοφία και τα «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα. Ίσως το μοναδικό αρνητικό που μπορούμε να βρούμε είναι η αίσθηση των φρένων που αν και το μοντέλο είναι πολύ βαρύ κάνουν σωστά την δουλειά τους. Το Volvo XC40 plug-in hybrid ξεκινάει από τα 49.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προηγούμενο άρθροΚαταδικάζει
Επόμενο άρθροΑύξηση

Τελευταία άρθρα