GR FR DE ES EN
29.8 C
Athens

Εφημερίδα - Ανθρώπινα Νέα ©

Κυριακή, 1 Αυγούστου, 2021

Δοκιμή

Διαβάστε ακόμη

Μονοδοσικό

Καιρός

Εξουσία

«Νόστος»

Παρουσιάστηκε σήμερα στην Αττική η νέα Ford Mustang Mach-E. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford, που είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας (Standard Range και Extended Range) τόσο σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), όσο και σε τετρακίνητες (AWD).

Εξωτερικά, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV διαθέτει πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα «νεύρα» στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς επίσης και το σήμα κατατεθέν του εμβληματικού μοντέλου της Ford, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού.

Το αεροδυναμικό προφίλ τονίζεται από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών και λαβών στις πόρτες, καθώς και από την κυρτή σχεδίαση της οροφής, προδίδοντας με αυτόν τον τρόπο μία ρευστή, σύγχρονη εμφάνιση.

Στο εσωτερικό, μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική έρχεται να υποστηρίξει το ανοιχτό, φωτεινό και ευάερο περιβάλλον της καμπίνας.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η νέα οθόνη των 15.5” σε κάθετη διάταξη, καθώς και o πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2” με νέες γραφικές απεικονίσεις. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen απόδοσης 560 Watt, έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το νέο αυτοκίνητο, ενσωματώνοντας τα ηχεία πάνω στην κεντρική κονσόλα.

Η νέα Mustang Mach-E, με την μπαταρία Extended Range και κίνηση στους πίσω τροχούς, έχει αυτονομία έως και 610 χλμ (σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP), αναφέρει η μάρκα.

Είναι εξοπλισμένη με σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

O μέγιστος ρυθμός φόρτισης πραγματοποιείται σε φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε να προσθέσει επιπλέον 119 χλμ αυτονομίας, ενώ για την φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range).

Με τη βοήθεια της εφαρμογής FordPass, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να έχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου, αλλά και να προγραμματίζουν τις επιθυμητές ώρες φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται τις όποιες εκπτώσεις ισχύουν κατά τις νυχτερινές ώρες, φροντίζοντας παράλληλα να υπάρχει η απαραίτητη αυτονομία για την ολοκλήρωση του επόμενου ταξιδιού ή της διαδρομής τους.

Επιπλέον, με την λειτουργία προετοιμασίας του οχήματος (pre-conditioning) μέσα από την εφαρμογή FordPass, οι οδηγοί μπορούν να ορίζουν την ώρα της επόμενης αναχώρησής τους, και να επιλέγουν από πριν την ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα. Με τον τρόπο αυτό, η νέα Mustang Mach-E ρυθμίζει τη θερμοκρασία όσο το όχημα φορτίζεται, με σκοπό να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια όταν κινείται ή βρίσκεται εκτός φόρτισης.

Διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, που παραμετροποιούν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, την συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον «ήχο κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας.

Η επιλογή Whisper αυξάνει την υποβοήθηση στο τιμόνι και καθιστά πιο ήπια την απόκριση του γκαζιού, ενώ παράλληλα ο «ήχος κινητήρα» που φτάνει στην καμπίνα μειώνεται. Η λειτουργία των φρένων βελτιστοποιείται για να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες.

Το προφίλ οδήγησης Active, συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τις επιδόσεις μιας Mustang. Παρέχει συνδυασμό απόκρισης κατά την επιτάχυνση, αλλά και κατά το φρενάρισμα.

Το προφίλ οδήγησης Untamed, ενισχύει την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Ο ήχος του κινητήρα που φτάνει στο εσωτερικό είναι ενισχυμένος, στην καμπίνα επικρατεί ο σπορ πορτοκαλί φωτισμός ενώ τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων γίνονται πιο δυναμικά.

Το νέο σύστημα τετρακίνησης e-AWD, κατανέμει ανεξάρτητα τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς προσφέροντας με τον τρόπο αυτό βελτιωμένη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά. Αυτό, επιτυγχάνεται με την χρήση δύο διαφορετικών/ανεξάρτητων ηλεκτροκινητήρων, έναν στον μπροστινό και έναν στο πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, οι ηλεκτροκινητήρες αυτοί μπορούν ανά πάσα στιγμή να μεταφέρουν σε κάθε άξονα έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής προσφέροντας εντυπωσιακή επιτάχυνση, εξαιρετική πρόσφυση και οικονομία.

Το πρόγραμμα της παρουσίασης περιλάμβανε και δοκιμή στην Αττική. Διαθέσιμη ήταν η ισχυρότερη έκδοση από την γκάμα της νέας Mustang Mach-E, η οποία είναι τετρακίνητη(AWD), φέρει την μεγαλύτερη μπαταρία 98kWh και αποδίδει την μέγιστη ισχύ της γκάμας του μοντέλου η οποία ανέρχεται στους 351 ίππους. Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται στα 58,6 χλγμ. και η αυτονομία σύμφωνα με την εταιρεία φθάνει τα 540 χλμ.(WLTP).

Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της σύντομης δοκιμής, το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων έχει ασφαλή οδική συμπεριφορά και διατηρεί τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά που έχει καθιερώσει η μάρκα για όλα τα μοντέλα της. Τα τρία προγράμματα οδήγησης παρέχουν την δυνατότητα ο οδηγός να ρυθμίσει μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης τον τρόπο που επιθυμεί να συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο και ο κινητήρας.

Στα τμήματα που υπήρχαν εγκάρσιες ανωμαλίες οι αναρτήσεις απορρόφησαν σε μεγάλο βαθμό τις δυνάμεις που ασκούνται από τους τροχούς και το πλαίσιο. Όπως συμβαίνει σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το επιπλέον βάρος που προστέθηκε στο αυτοκίνητο από τις μπαταρίες, επηρεάζει την οδική συμπεριφορά.

Ωστόσο, το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της κατάλληλης τοποθέτησης των μπαταριών στο δάπεδο επιδρά θετικά στη κίνηση του αυτοκινήτου.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων της Ford, επιτυγχάνει ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις, λόγω της άμεσης απόδοσης των δυο ηλεκτρικών κινητήρων συνολικής ισχύος 351 ίππων και της υψηλής ροπής 58,6 χλγμ. Οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν σχεδόν ακαριαία την ισχύ και την ροπή τους, εξασφαλίζοντας επιδόσεις που δύσκολα επιτυγχάνονται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η εργοστασιακή τιμή για το τυπικό τεστ από στάση στα 100 χλμ/ώρα, στα 5,1΄΄, δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα. Η τιμή πώλησης της νέας Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίπποι, 58,6 χλγμ, 540 χλμ, που δοκιμάσθηκε κατά την διάρκεια της παρουσίασης είναι 68.712 ευρώ.

Αναλυτικά, οι εκδόσεις, οι τιμές και ο στάνταρ εξοπλισμός της νέας Mustang Mach-E στην Ελλάδα είναι οι εξής: RWD, 75 kWh, 269 ίπποι, 43,4 χλγμ, 470 χλμ., προς 57.587 ευρώ (51.587 ευρώ με επιδότηση). RWD, 98 kWh, 294 ίπποι, 43,4 χλγμ, 610 χλμ., προς 62.959 ευρώ. AWD, 75 kWh, 269 ίπποι, 58,6 χλγμ, 410 χλμ, προς 63.474 ευρώ. AWD, 98 kWh, 351 ίπποι, 58,6 χλγμ, 540 χλμ, προς 68.712 ευρώ.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προηγούμενο άρθροΑπελευθέρωση
Επόμενο άρθροΑνησυχία

Τελευταία άρθρα

Παρασιτικό

Μάχες

Χάρη

Αυξάνονται