GR FR DE ES EN
2.2 C
Athens

Εφημερίδα - Ανθρώπινα Νέα ©

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, 2022

Εγκαίνια του Ιστού της Ευρώπης

Διαβάστε ακόμη

Κατά τη διάρκεια κάθε Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα κτίρια του Συμβουλίου (Justus Lipsius και Europa) είναι διακοσμημένα με βάση μια έννοια καλλιτεχνικού σχεδιασμού που αναπτύχθηκε από το κράτος μέλος που ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία του Συμβουλίου.

Η Υπουργός Πολιτισμού, Roselyne Bachelot-Narquin, και ο Υφυπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, κ. Clément Beaune, εγκαινίασαν τις εργασίες που θα κοσμούν τα κτίρια του Συμβουλίου με τα 37 χρώματα από τις 27 σημαίες των κρατών μελών, καθ’ όλη τη διάρκεια της γαλλικής Προεδρίας.

Δημιουργήθηκε από τους Ateliers Adeline Rispal σε συνεργασία με το πρακτορείο γραφιστικής Si – Studio και φωτισμένο από τους Les Éclaireurs, Το Ύφασμα της Ευρώπης είναι το ύφασμα που υφαίνονται από κοινού από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Παρέχει μια οπτική αναπαράσταση των δεσμών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τον υπόλοιπο κόσμο, οι οποίοι λαμβάνουν τη μορφή ροών ανθρώπων, αγαθών, δεδομένων και πληροφοριών. Συμβολίζει την αίσθηση 447 εκατομμυρίων πολιτών ότι ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εκφράζοντας παράλληλα την ποικιλομορφία των πολιτισμών τους. Αυτός ο σκηνογραφικός και καλλιτεχνικός σχεδιασμός ενσαρκώνει το σύνθημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, «Ενωμένοι στην πολυμορφία», μέσα από δύο πρωτότυπες δημιουργίες:

Aour Europe, έργο ψηφιακής και ακουστικής τέχνης του καλλιτέχνη Jacques Perconte
και διασταύρωση(-ες), μια σειρά οθονών από την κλωστοϋφαντουργία Jeanne Goutelle.

Η τεχνική που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του «Ιστού της Ευρώπης» αντικατοπτρίζει τις δύο κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γαλλική Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης: τις ψηφιακές και πράσινες μεταβάσεις. Για το σκοπό αυτό, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση συνδυάζοντας την ύφανση ψηφιακών και ποιητικών τοπίων με τα φυσικά ευρωπαϊκά τοπία χάρη στο έργο του Jacques Perconte, πρωτοπόρου της ψηφιακής τέχνης. Επιπλέον, η σκηνογραφική και γραφική δημιουργία του έργου είναι φιλική προς το περιβάλλον, λόγω: χαμηλής χρήσης πρώτων υλών, ανακύκλωσης χρησιμοποιημένων υλικών, προτεραιότητας στις μικρές αλυσίδες εφοδιασμού και χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας. Για παράδειγμα, τα 18 πάνελ του Τομής, έργο της Jeanne Goutelle, ήταν χειροποίητα στο Saint-Étienne χρησιμοποιώντας αποκόμματα από την παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων της πόλης.

Το ύφασμα της Ευρώπης θα λάβει διάφορες υφαντικές και ψηφιακές καλλιτεχνικές μορφές σε οκτώ καθορισμένους χώρους εντός των κτιρίων Justus Lipsius και Europa, ιδίως μια μνημειώδη εγκατάσταση κλωστοϋφαντουργίας 650 m2 στο αίθριο Justus Lipsius και μια εγκατάσταση “ύφανσης δεδομένων” μήκους 16 μέτρων στο φόρουμ οικοδόμησης Europa. Το έργο είναι επίσης ένα μέσο προβολής της γαλλικής δημιουργίας σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον, ιδίως:

ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία άρθρα