GR FR DE ES EN
19.6 C
Athens

Εφημερίδα - Ανθρώπινα Νέα ©

Δευτέρα, 14 Ιουνίου, 2021

Κίνδυνος

Διαβάστε ακόμη

Δεν έχει υπάρξει περαιτέρω έρευνα για την κατάσταση του FSO Safer, ενός χτυπημένου δεξαμενόπλοιου που είναι αγκυροβολημένο μόλις 4,8 ναυτικά μίλια από τις ακτές της Υεμένης, πράγμα που σημαίνει ότι ο κίνδυνος μαζικής διαρροής πετρελαίου συνεχίζει να αυξάνεται κάθε μέρα που περνάει, δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος του ΟΗΕ στο Συμβούλιο Ασφαλείας την Πέμπτη.

Στην πρώτη της ενημέρωση από τον περασμένο Ιούλιο, η Inger Andersen, Εκτελεστική Διευθύντρια του Προγράμματος του ΟΗΕ για το Περιβάλλον(UNEP),υπενθύμισε στους πρεσβευτές ότι μια συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Νοέμβριο με τις δυνάμεις των Χούθι, επίσημα γνωστές ως Ansar Allah, σχετικά με το εύρος των εργασιών που πρέπει να γίνουν ασφαλείς το σκάφος, δημιούργησε ελπίδες για ταχεία επίλυση.

Ωστόσο, λόγω “πολιτικών και υλικοτεχνικών εμποδίων”, ανέφερε ότι η προγραμματισμένη αποστολή αξιολόγησης δεν έχει ακόμα αναπτυχθεί.

«Ως αποτέλεσμα, εξακολουθούμε να μην γνωρίζουμε την ακριβή κατάσταση του σκάφους, ούτε ποια θα ήταν η καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση 1,1 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου σε ένα γηράσκοντα δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται σε μια περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας», δήλωσε η κ. Andersen.

Καταστροφικές επιπτώσεις
Ο επικεφαλής του UNEP ζωγράφισε μια ζοφερή εικόνα των ολέθριων συνεπειών μιας διαρροής πετρελαίου, από την υγεία στην οικονομία, επηρεάζοντας έως και 670.000 μέσα διαβίωσης.

Διαρροή πετρελαίου ενδέχεται να αναγκάσει το ζωτικό λιμάνι Χουντάιντα να κλείσει, περιορίζοντας τις εισαγωγές τροφίμων και καυσίμων για δύο με τρεις εβδομάδες και μπλοκάροντας το 50 τοις εκατό των αλιευτικών περιοχών, “με εκτιμώμενο οικονομικό κόστος περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια σε πέντε χρόνια”, ανέφερε.

Οι ζημιές στο περιβάλλον θα είναι εκτεταμένες: “Η Ερυθρά Θάλασσα είναι ένας από τους σημαντικότερους αποθετήρια βιοποικιλότητας”, φιλοξενώντας διεθνώς σημαντικά θαλάσσια θηλαστικά, θαλάσσιες χελώνες, θαλάσσια πουλιά και πολλά άλλα είδη, συνέχισε, προσθέτοντας ότι τα παράκτια θαλάσσια περιβάλλοντα αντιπροσωπεύουν το 86 τοις εκατό της κάλυψης της χώρας.

Και μια πετρελαιοκηλίδα θα επηρεάσει τις γειτονικές χώρες στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς επίσης μια από τις πιο πολυσύχναστες εμπορικές διαδρομές στον κόσμο, ανέφερε.

Επιπλέον, μια πυρκαγιά ή μια έκρηξη θα μπορούσε να αφήσει περίπου 4,8 εκατομμύρια Υεμένους και 350.000 Σαουδάραβες εκτεθειμένους σε επιβλαβή επίπεδα ρύπανσης μέσα σε 24-36 ώρες.

“Περίπου ένα εκατομμύριο εσωτερικά εκτοπισμένοι άνθρωποι που ζουν στην Υεμένη θα μπορούσαν να καλυφθούν από αυτόν τον καπνό”, προκαλώντας δυνητικά σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία σε ευάλωτους πληθυσμούς, διευκρίνισε ο επικεφαλής του UNEP.

Εργασία παράλληλα
Εν τω μεταξύ, το σύστημα του ΟΗΕ εξακολουθεί να υποστηρίζει τον σχεδιασμό ετοιμότητας, έκτακτης ανάγκης και αντίδρασης, σε περίπτωση πετρελαιοκηλίδας.

Ο επικεφαλής του ΟΗΕ ανέφερε “κάποια πρόοδο” σε αυτό το κομμάτι, ειδικά στη δημιουργία μηχανισμών συντονισμού.

Ανέφερε συγκεκριμένα ότι το UNEP και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) υποστηρίζουν τον Περιφερειακό Οργανισμό για τη Διατήρηση της Ερυθράς Θάλασσας και τον Κόλπο του Άντεν (PERSGA) στην ανάπτυξη ενός περιφερειακού σχεδίου έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σημαντικής διαρροής.

Και η κυβέρνηση της Υεμένης είχε ιδρύσει μια εθνική επιτροπή έκτακτης ανάγκης για την ασφάλεια του FSO που επανεξετάζει το εθνικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης με την υποστήριξη της PERSGA, του UNEP και του IMO.

Ο κίνδυνος παραμένει

Παρά τις δεσμεύσεις των υπηρεσιών του ΟΗΕ και των εταίρων του, η κ. Άντερσεν προειδοποίησε ότι «ο κίνδυνος παραμένει και η κατάσταση θα επιδεινωθεί καθώς αυξάνονται οι καθυστερήσεις».

“Ακόμα και αν οι δραστηριότητες απόκρισης ξεκινούσαν αμέσως μετά από πετρελαιοκηλίδα, θα χρειαστούν χρόνια για να ανακάμψουν τα οικοσυστήματα και οι οικονομίες”, υποστήριξε.

Κλείνοντας, ο επικεφαλής του ΟΗΕ προέτρεψε τους διεθνείς εταίρους να “εντείνουν τις προσπάθειες για αντιμετώπιση της κατάστασης”.

Απαιτείται αμερόληπτη αξιολόγηση
Η Reena Ghelani, Διευθύντρια Επιχειρήσεων και Υπεράσπισης στο Γραφείο Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων(OCHA)του ΟΗΕ προειδοποίησε ότι υπάρχει «μεγάλη πιθανότητα» να συσσωρεύονται εύφλεκτα αέρια μέσα στο δεξαμενόπλοιο.

Αλλά επειδή δεν επετράπη ποτέ στον ΟΗΕ να επισκεφθεί την περιοχή, δεν γνωρίζει ακριβώς πώς είναι οι συνθήκες στο πλοίο, καθιστώντας αδύνατο να ειπωθεί κατά την αξιολόγηση του έργου από ό, τι μπορεί να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια.

“Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο κύριος σκοπός της αποστολής του ΟΗΕ ήταν πάντα να αξιολογήσει τις συνθήκες του σκάφους”, υπενθύμισε η κ. Ζελάνι, προσθέτοντας ότι οι ειδικοί πρέπει να επαληθεύσουν αμερόληπτα τα στοιχεία και να αξιολογήσουν τις επιλογές για επίλυση του προβλήματος “μια για πάντα”.

Τόνισε ότι ο ΟΗΕ δεν έχει καμία προτίμηση στο πώς θα επιλυθεί τελικά η κατάσταση, αρκεί “να γίνει με ασφάλεια”.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προηγούμενο άρθροΕπισήμως
Επόμενο άρθροΤρέιλερ

Τελευταία άρθρα

Συνάλλαγμα

Φεστιβάλ

Πύλη

Τριβή

Μετάβαση