GR FR DE ES EN
3.4 C
Athens

Εφημερίδα - Ανθρώπινα Νέα ©

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου, 2022

μια αυτοκινητοβιομηχανία που εξαρτάται όλο και περισσότερο από το λογισμικό

Διαβάστε ακόμη

Η ευφυΐα επί του οχήματος θα αντιπροσωπεύει γρήγορα περισσότερο από το ήμισυ της αξίας των οχημάτων, λένε οι ειδικοί στην έκθεση των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών στον κόσμο.

Παρά την παραλλαγή Omicron, παρά την κρίση παραγωγής, παρά τις δυσκολίες να ξεπεράσουν ολόκληρες ομάδες, ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται στην παγκόσμια έκθεση υψηλής τεχνολογίας, την Consumer Electronic Show (CES) του Λας Βέγκας, η οποία ανοίγει για τον Τύπο τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου. Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ήρθαν για να ορκιστούν την πίστη τους στον κόσμο των start-ups, της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγορίθμων, σηματοδοτώντας με αυτή τη χειρονομία την ολοένα αυξανόμενη εξάρτησή τους από τη βιομηχανία λογισμικού.

Σίγουρα, με πέντε εκθέτες, η παρουσία κατασκευαστών παγκόσμιας κλάσης φέτος είναι μέτρια. Οι γίγαντες Toyota, Volkswagen, Renault-Nissan απουσιάζουν και η CES από το 2017 έως το 2020 ήταν πιο φανταχτερές συναντήσεις τεχνολογίας αυτοκινήτου από σήμερα. Ωστόσο, σε αυτό το vintage του 2022 (το 2021 πραγματοποιήθηκε μόνο σε ψηφιακή έκδοση) έρχονται εκθέτες όπως ο Stellantis ή η Hyundai, οι οποίοι είχαν αποφύγει τις μεγάλες παγκόσμιες εκθέσεις τα τελευταία χρόνια. Παρόντες είναι επίσης ο κορυφαίος Αμερικανός κατασκευαστής, η General Motors, και οι κορυφαίοι πρωταθλητές αυτοκινήτων BMW και Mercedes, για να μην αναφέρουμε μερικές νεοφυείς επιχειρήσεις που ονειρεύονται να γίνουν Tesla τη δεκαετία του 2020 (Fisker, VinFast, κ.λπ.).

Αλλά πάνω από όλα είναι οι μεγάλοι προμηθευτές αυτοκινήτων που κάνουν την CES στο Λας Βέγκας μια εικονική έκθεση αυτοκινήτου. Με εξαίρεση τη γαλλική Faurecia και την ιαπωνική Aisin, οι 10 κορυφαίοι προμηθευτές του κλάδου έκαναν το ταξίδι στη Νεβάδα: Bosch, Continental, ZF, Magna, Denso, Hyundai Mobis… Από τη γαλλική πλευρά, η Valeo έρχεται να παρουσιάσει τα ηλεκτρικά της. τεχνολογίες κινητήρων που αναπτύχθηκαν στην κοινοπραξία της με τη Siemens, το lidar μεγάλης εμβέλειας τρίτης γενιάς (σαρωτής λέιζερ) καθώς και ένα ολοκαίνουργιο lidar κοντινής όρασης, όλα απαραίτητα αντικείμενα για προηγμένη αυτόνομη οδήγηση.

Ένα σύγχρονο αεροπλάνο έχει 17 εκατομμύρια γραμμές κώδικα υπολογιστή ενώ ένα αυτοκίνητο έχει 70 εκατομμύρια έως 100 εκατομμύρια.

«Το λογισμικό και οι εφαρμογές αντιπροσωπεύουν ήδη – για ορισμένα μοντέλα ορισμένων μάρκων – περισσότερο από το ήμισυ της αξίας του οχήματος», εξηγεί ο Laurent Petizon.

AFP

Τελευταία άρθρα