GR FR DE ES EN
28.2 C
Athens

Εφημερίδα - Ανθρώπινα Νέα ©

Παρασκευή, 18 Ιουνίου, 2021

Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές LGBTQI στην Ευρώπη λένε ότι έχουν εκφοβιστεί στο σχολείο

Διαβάστε ακόμη

Σήμερα, η Διεθνής Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, της Διφοβίας, της Transphobia, του Διεθνούς Οργανισμού Νεολαίας και Φοιτητών LGBTQI (IGLYO) και η Παγκόσμια Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης της UNESCO δημοσίευσαν τα ερευνητικά ευρήματα και έρευνες για την κατάσταση των μαθητών LGBTQI

Σύμφωνα με αυτήν τη μελέτη, περισσότεροι από οκτώ στους δέκα νέους που ερωτήθηκαν έχουν παρακολουθήσει υποτιμητικές παρατηρήσεις που απευθύνονται σε ένα άτομο που θεωρείται ως LGBTQI.

Όλοι λένε ότι μπορούμε να είμαστε όπως θέλουμε, ότι μπορούμε να είμαστε ελεύθεροι, ότι μπορούμε να εκφραστούμε στο σχολείο. Και όταν προσπαθείτε να είστε διαφορετικοί, σας επιστρέφει.

Ένας 19χρονος πανσεξουαλικός, μη δυαδικός ενδοεξαγωγός που συμμετείχε στην έρευνα IGLYO

Πενήντα τέσσερα τοις εκατό των LGBTQI ανθρώπων έχουν εκφοβιστεί στο σχολείο τουλάχιστον μία φορά λόγω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού, της ταυτότητας του φύλου, της έκφρασης του φύλου ή των φύλων, σύμφωνα με έρευνα με περισσότερα από 17.000 παιδιά και νέους ηλικίας 13 έως 24 ετών. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 83% των μαθητών είχε ακούσει, τουλάχιστον μερικές φορές, δυσάρεστα σχόλια για μαθητές LGBTQI και ότι το 67% των μαθητών LGBTQI είχαν ακούσει αρνητικά σχόλια τουλάχιστον μία φορά.

Η παρέμβαση των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού του σχολείου όταν συνειδητοποιήσουν τέτοιες παρατηρήσεις και πράξεις εκφοβισμού είναι απαραίτητη για ένα εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς αποκλεισμούς. Ωστόσο, πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν την αυτοπεποίθηση και τη γνώση για να υποστηρίξουν τους μαθητές LGBTQI. Η πλειοψηφία των μαθητών (58%) δεν ανέφερε ποτέ πράξεις εκφοβισμού στις οποίες ήταν θύματα ή μάρτυρες σε ένα μέλος του σχολικού προσωπικού, ενώ αντίθετα μόνο λιγότερο από το 15% των ερωτηθέντων το έκαναν συστηματικά. 

Η εκπαίδευση δεν αφορά μόνο τα μαθήματα μαθηματικών και λεξιλογίου. Τα σχολεία πρέπει να είναι χωρίς αποκλεισμούς εάν θέλουμε η κοινωνία να είναι χωρίς αποκλεισμούς. Εάν τα παιδιά διδαχθούν ότι γίνεται αποδεκτός μόνο ένας συγκεκριμένος τύπος ατόμου, αυτό θα επηρεάσει τον τρόπο συμπεριφοράς τους απέναντι στους άλλους.

Μάνος Αντωνίνης, Διευθυντής της παγκόσμιας έκθεσης παρακολούθησης της εκπαίδευσης της UNESCO

Παρά τις αλλαγές στον εθνικό λόγο σε πολλές χώρες, πολλοί μαθητές LGBTQI εξακολουθούν να μην αισθάνονται ασφαλείς και ευπρόσδεκτοι στο σχολείο. Υπάρχει πραγματικός φόβος ότι η απομόνωση και η συνεχής μετάβαση στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις κατά το παρελθόν έτος οδήγησαν επίσης σε περαιτέρω εκφοβισμό και περιθωριοποίηση.

Jonathan Beger, ενδιάμεσος εκτελεστικός διευθυντής του IGLYO

Η σχετική ανάλυση από την Παγκόσμια Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης της UNESCO επιβεβαιώνει ότι η διάκριση εναντίον των μαθητών ΛΟΑΤ είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 12,5% των μαθητών λεσβιών, ομοφυλόφιλων και αμφιφυλόφιλων δήλωσαν ότι δεν είχαν παρακολουθήσει μαθήματα τουλάχιστον μία φορά τις τελευταίες 30 ημέρες επειδή δεν ένιωθαν ασφαλείς στο σχολείο ή στο σχολείο. από το 4,6% των ετεροφυλόφιλων μαθητών. Στη Νέα Ζηλανδία, οι μαθητές LGBTQI είχαν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες εκφοβισμού από τους συνομηλίκους τους. Στην Ιαπωνία, το 68% των LGBTQI ατόμων ηλικίας 10 έως 35 έχουν βιώσει βία στο σχολείο. Σε επτά χώρες της Λατινικής Αμερικής,

Τα αναλυτικά προγράμματα και το εκπαιδευτικό υλικό αγνοούν εντελώς ή παραμορφώνουν και παθολογούν τις ταυτότητες LGBTQI. Λιγότεροι από ένας στους πέντε λένε ότι έχουν διδαχθεί θετικές αναπαραστάσεις LGBTQI ανθρώπων στο σχολείο. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι σχεδόν τα μισά από τα 47 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης δεν ασχολήθηκαν με τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα του φύλου, την έκφραση του φύλου ή τις διαφορές στα χαρακτηριστικά του φύλου στα σχολικά προγράμματα, επτά κατέστησαν αυτά τα μαθήματα προαιρετικά έναντι μόνο 19 υποχρεωτικών. 

Η παροχή ενός ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος είναι ένα κρίσιμο βήμα για την επίτευξη της ένταξης των μαθητών LGBTQI. Αυτό αναγνωρίστηκε στη δέσμευση που ανέλαβαν 56 χώρες το 2016 στο πλαίσιο  της υπουργικής πρόσκλησης για δράση υπό την αιγίδα της UNESCO για συνεκτική και δίκαιη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές σε ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από διακρίσεις και βία.

Σύμφωνα με αυτήν την πρόσκληση για δράση, η έκθεση περιέχει συστάσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για να διασφαλιστεί η συμπερίληψη όλων των εκπαιδευομένων. Η ποινικοποίηση ή η παθολογία του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας του φύλου, της έκφρασης του φύλου και των διαφορών στα χαρακτηριστικά του φύλου, καθώς και η άρνηση των ίσων δικαιωμάτων για τους μαθητές LGBTQI, πρέπει να σταματήσει να αντιμετωπίζει απειλές και εκφοβισμούς εναντίον τους.

Η UNESCO και η IGLYO καλούν επίσης τις κυβερνήσεις και τα σχολεία να ενσωματώσουν τη διδασκαλία της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και άλλα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της ιστορίας και των κοινωνικών σπουδών, για να εισαγάγουν τους LGBTQI στην ιστορία τους και την εμπειρία τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Αυτές οι προσπάθειες πρέπει να υποστηριχθούν από την κατάρτιση και να εξουσιοδοτήσουν τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν δράση και λήψη αποφάσεων, έτσι ώστε να μπορούν να παρέχουν προγράμματα χωρίς αποκλεισμούς, ώστε να μεταδίδουν τις γνώσεις τους, ενώ αντιμετωπίζουν τα περιστατικά και τις απειλές με ουσιαστικό τρόπο. 

 

Σημείωση για τους συντάκτες:

Τα συμπεράσματα της έκθεσης παρουσιάζονται σε εκδήλωση υψηλού επιπέδου που διοργανώθηκε στο Παρίσι στις 17 Μαΐου από το Κίνημα για την Επιβεβαίωση Νέων Λεσβιών, Gay, Bi & Trans (MAG), Out Right Action International, της Πόλης του Παρισιού και της Αυστρίας κυβέρνηση, παρουσία της Άννας Hidalgo, της Δήμαρχου του Παρισιού, καθώς και του Jean-Yves Le Drian, Υπουργού Ευρώπης και Εξωτερικών Υποθέσεων της Γαλλίας, Jean-Michel Blanquer, Υπουργού Εθνικής Παιδείας της Γαλλίας και Elisabeth Moreno, Αντιπρόσωπος Υπουργού στον Πρωθυπουργό Υπουργός αρμόδιος για την ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών, της διαφορετικότητας και των ίσων ευκαιριών (Γαλλία), καθώς και Wendy Morton, βρετανός υπουργός ευρωπαϊκής γειτονίας και της Αμερικής.

Το 2019, η UNESCO δημοσίευσε ένα τεχνικό σημείωμα για την παρακολούθηση της σχολικής βίας βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου ή έκφρασης φύλου σε εθνικές και διεθνείς έρευνες. Η έκθεση ονομάζεται  “Μιλώντας ανοιχτά” . 

Σχετικά με το IGLYO

Ο Διεθνής Οργανισμός Νεολαίας και Φοιτητών LGBTQI (IGLYO) είναι ένα δίκτυο νέων και φοιτητών που αποτελείται από περισσότερα από 100 μέλη σε 40 χώρες του Συμβουλίου της Ευρώπης. Το όραμα του IGLYO είναι ένας κόσμος όπου εμείς, οι νέοι σε όλη μας την ποικιλομορφία, είμαστε σε θέση να εκφράσουμε και να ορίσουμε τους δικούς μας σεξουαλικούς προσανατολισμούς, ταυτότητες φύλου, εκφράσεις φύλου και παραλλαγές σεξουαλικών χαρακτηριστικών, ενώ είμαστε σε θέση να συμμετέχουμε πλήρως. Σε όλες τις πτυχές της ζωής, να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας και να απολαύσουμε το σεβασμό καθώς και τη θετική αναγνώριση Η IGLYO προσπαθεί να διασφαλίσει ότι οι φωνές και οι εμπειρίες των νέων LGBTQI είναι παρόντα και ακούγονται από τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, εφαρμόζοντας και σχεδιάζοντας έρευνα και πολιτικές σε τομείς όπως η εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς. Για να δημιουργήσει μια επιρροή ομάδα νέων ακτιβιστών, το IGLYO χτίζει επίσης την εμπιστοσύνη, τις δεξιότητες και την εμπειρία των LGBTQI νέων μέσω διαπολιτισμικών ανταλλαγών και δραστηριοτήτων μάθησης από ομοτίμους.

Προηγούμενο άρθροΚρούσματα
Επόμενο άρθροΕυθύνη

Τελευταία άρθρα

Ξεκινά

Εκατοντάδες

Ελεύθεροι

Απόφαση

Αποκαρδιωτικά